10 07 2023 1679447 شناسه:
image
استاد مرتضی جوادی آملی در مراسم جشن عید سعید غدیر خم؛

مساله ولایت از ابعاد بین المللی دین است

مراسم جشن شب عید سعید #غدیر_خم با سخنرانی حجت الاسلام و المسلمین مرتضی جوادی آملی با موضوع فلسفه غدیر در تهران مسجد امام حسن عسکری برگزار گردید.

پایگاه اطلاع رسانی استاد مرتضی جوادی آملی؛ مراسم جشن شب عید سعید #غدیر_خم با سخنرانی حجت الاسلام و المسلمین مرتضی جوادی آملی با موضوع فلسفه غدیر در تهران مسجد امام حسن عسکری برگزار گردید.

در این جلسه حجت الاسلام و المسلمین مرتضی جوادی آملی بیان داشت: شب و روز بسیار عظیم و والایی است و رویدادی بعد از بعثت رسول گرامی اسلام به عظمت این رویداد و اتفاق در عالم اسلام نبوده و نیست. شأن این امر را خدای عالم در بهترین و زیباترین صورتی به جامعه بشری اعلام فرمود: ﴿يَا أَيُّهَا الرَّسُولُ بَلِّغْ مَا أُنْزِلَ إِلَيْكَ مِن رَبِّكَ وَ إِنْ لَمْ تَفْعَلْ فَما بَلَّغْتَ رِسالَتَهُ وَ اللَّهُ يَعْصِمُكَ مِنَ النَّاس﴾. وقتی از امام صادق (علیه السلام) پرسیدند آیا غیر از عید فطر و عید اضحی و عید جمعه، عید دیگری برای امت اسلام هست؟ حضرتشان فرمودند: آری آن عیدی که پیامبر گرامی اسلام به امر الهی علی بن ابیطالب (علیهما السلام) را به امر امامت و خلافت منصوب کرد آن #عید_الله_اکبر است. چگونه است که این عید از سایر اعداد و اعیاد عظیم تر و والاتر است و به عنوان «عید الله الاکبر» نامیده می شود؟ اگر عید فطر است که به آن عظمت است و اگر عید قربان است که آن جایگاه را دارد، زمانی می توانند عید باشند عود باشند بازگشت خدای عالم به انسان و امت اسلام باشد که در آن روح ولایت وجود داشته باشد، فطر بدون ولایت، قربان بدون ولایت، جمعه بدون ولایت روح و حیاتی ندارد. از آن جهت که #روح_سایر_ادیان و اعیاد الهی همین #ولایت است، عید الله اکبر نامیده می شود. ​​​​​​​ برگزاری مراسمات و تجمعات در روز عید غدیر خوب است، همه اینها احیای سنّت عظیم و الهی است، اما جامعه ما، مرد و زن ما، امت اسلامی و نظام اسلامی باید با #فرهنگ_غدیر و سخنان رسول گرامی اسلام و آموزه های ویژه ای که آن حضرت در این باره بیان فرموده اند، آشنا شوند... .