06 06 2022 2287439 شناسه:
image

پیام تسلیت به مناسبت درگذشت سید محمود دعایى

حجت الاسلام والمسلمین مرتضی جوادی آملی به مناسبت ارتحال حجت الاسلام والمسلمین سید محمود دعایی پیام تسلیتی صادر نمود.

حجت الاسلام والمسلمین مرتضی جوادی آملی به مناسبت ارتحال حجت الاسلام والمسلمین سید محمود دعایی پیام تسلیتی صادر نمود.

متن پیام ایشان بدین شرح است:

«انا لله و انا الیه راجعون

ارتحال أسف بار روحانى گرانمایه، جناب حجت الاسلام والمسلمین آقاى سید محمود دعایى بار گرانى است كه باور و تحمل آن بسیار سخت و دشوار است.
او انسانى با بنیانى فولادین، باورى راسخ و در میدان عمل محكم و استوار، صاحب فكر و اندیشه در عین ذكاوت و خردمندى بود. فروتنى، ادب، مرام و منش ایشان، وی را ممتاز، فرید و وحید ساخته؛ چهره بى بدیلش را براى همه عزیز و ستودنى گردانیده بود.
شرح صدر و سینه دریایى او، همه را در خود جاى مى داد؛ گویا تنها مظهر جمال حق بود و جلالش را به صاحب جلالت و كبریائى حق سپرده بود.
انقلابى بودن را در گستره رحمتِ بارى و جذب همگان به آغوش رأفت حق مى دید؛ براى مظلومیت انقلاب، ایران و ایرانى گریان بود اما سعى بر خندان داشتن آنان داشت. شگفتى در این است كه چگونه فردى از منطقه بغضاء و دشمنى بدر آید اما براى بهشت دوستى فرش محبت بگستراند!
تلاش طاقت فرسا و بى تاب كننده اى را براى كنار هم نهادن دل ها و نزدیك نمودن قلب ها داشت؛ آثار و مفاخر را به خوبى مى شناخت و سعى در حفظ و احیاى همه جانبه آنان می نمود.
امید است خصال نیكو و سیره زیباى او در بین همگان خصوصاً مدعیان و متولیان سیاست، فرهنگ، هنر و دیانت بگسترد و «مؤسسه محترم اطلاعات» همچنان بر مشى و مرام او كه جریان فكرى بى بدیلى است پایدار بماند.

از درگاه الهی مسألت می شود روح او كه در سالروز رحلت مقتدایش امام خمینى (ره) و شهیدان والا مقام حادثه پانزده خرداد، به پرواز در آمد تا در سِلك مرزوقین نزد باری تعالى باشد، از مرتبت رضوان الهى برخوردار و همه بازماندگان از قدح صبر و جام رضا بهره مند باشند.

مرتضی جوادی آملی
۱۶ خرداد ۱۴۰۱»